Mama's FotoPage

By: Mama sya

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 11-Aug-2008 23:57 Email | Share | Bookmark
Gerai Jualan Semperna Keputeraan Sultan Brunei

Gerai2 makanan
penari sdg berlatih
gerai makanan
pakaian dan buah longan
bah gerai makanan
 
jering rebus pun ada
buah longan bnd3(rm7)sekg
gerai lagi
lagi gerai2
lagi gerai2
gerai pakaian,beg dll
gerai pakaian,beg dll
lagi gerai2
anak2 nengok mainan kucing bergerak ni
gerai2
gerai makanan Indon
gerai makanan tema hitam&putih
lagi gerai pameran
gerai YTF
suasana di kws gerai
sotong tutuk
gerai kerpok lekor dgn kebab
alat utk bakar sotong
gerai nasi,burger dan air.giant burger bnd6!
sotong tutuk
pelbagai mee dan makana lain
ayam dan daging bakar
kebab lagi
suasana senja masa dah nak balik
Citer cuti2 di Sabah belum habis lagi...tapi bagi laluan citer kat Brunei dulu...

Ni citer semasa jalan2 ke gerai jualan semperna Keputeraan Sultan pada pertengahan bulan Julai lalu. Pergi dlm pukul 5 ptg, ada gerai baru dibuka sbb gerai2 jualan bermula lewat petang hingga malam....orangpun belum ramai. Sengaja pergi awal sbb kalau lewat susah nak dapat tempat parking yg dekat. Sebelah malam ada acara persembahan pentas...tapi kami tak tunggu tengok.

Kebanyakkan gerai menjual makanan,pakaian dan perhiasan....gerai pakaian tengok sekali lalu aja lebih suka tengok gerai makanan yg menjual macam2 makanan.... Paling tertarik tengok sotong tutuk....atau sotong ketuk. Kalau kat pasar malam sini ada jual tapi yg dah siap bungkus....jadi tak tahu bagaimana penyediaannya. Tapi kat gerai ni ada ditunjukkan bagaimana sotong di bakar...kira freshlah sotong bakar yg dijual.

Jom jamu mata tengok apa yg dijual di gerai ....


Sotong Tutuk...sotong kering di ketuk sampai lembut dgn penukul kemudian bakar,makan dgn sos air lada...


Alat2 utk masak sotong tutuk....penukul,lapik kayu dan pemanggang..juga kipas tangan...


Gerai yg menarik perhatian anak2...ada jual bantal kepala Mr Bean...


Salah satu gerai jual macam2....


Gerai makanan Indonesia, nasi penyet , sate 3 rasa dan ada sate hati kura...
cuba jugaklah sate ayam 3 rasa ni lebih kurang rasa sate biasa cuma satenya tak garing sgt dimasak...sedap sate M'sia lagi. sate hati kura lupa pulak nak tanya...sate apa sebenarnya....


Gerai menjual ayam dan daging bakar pelbagai rasa..honey&garlic,mushroom dll. bila order baru dicampur dgn adunan dan bakar. sekor ayam kecik + nasi sebungkus(pilihan 2-3 jenis nasi) bnd5 (rm11.80).


Gerai kerpok lekor...secawan bnd1(RM2.35) dan kebab...3 kebab bnd5(rm11.80)


Pelbagai kuih dan rojak sotong;sebungkus rojak bnd2(rm4.70)...
Dapat Award Lagi.....
Award kali ni dapat dari K.Liza sifu masak......terimakasih byk2 K.Liza...



Award ni nak kongsi pula dgn......
1. K.Ummi
2.K.Zati
3.Aishah Ummi Aqil
4. Zanaz
5.Jasmeen
6.Niza mama Sofia
7.srsfeqah

Sila bawak balik ke rumah masing2 ya....


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net