Mama's FotoPage

By: Mama sya

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 26-Aug-2008 22:15 Email | Share | Bookmark
Tamu Gaya, Kota Kinabalu

pelbagai brg tembikar
pondok rehat&jualan
pemandangan luar tamu
pemandangan dlm tamu
kopi belum proses
anak ayam,arnab dll dijual
pemandangan dlm tamu
pokok kektus
gerai jual kopi
pokok2 hiasan
pemandangan dlm tamu
hiasan mutiara dan kristal
hiasan mutiara dan kristal
hiasan mutiara dan kristal
pelbagai bentuk binatang
pemandangan dlm tamu
beg dll brg
pemandangan dlm tamu
pemuzik OKU
pemandangan dlm tamu
pemandangan dlm tamu
gong pun ada jual
Abg Syamil cuba ketuk gong
aneka pokok kektus
tempat teksi
org ramai di tamu
penual pun nak posing
hiasan ala tumbuhan
topeng kayu
topeng kayu
Syafiq & Syazrin
air pancut kws tgh pasar
rama2 hiasan
leka tengok macam2 bintang ada
Syazrin pegang arnab
bukan ayam betul ni
Sambung citer jalan2 di Sabah, kali ni ke Tamu Gaya atau Pasar Gaya yg terletak dlm bandar KK di Jalan Gaya. Tamu Gaya merupakan salah satu tempat menarik di KK..rugi kalau dah sampai KK tak dtg sini.
Ke Tamu Gaya sebelah pagi sebelum bertolak ke Kundasang sbb Tamu Gaya hanya diadakan setiap hari Ahad sahaja. Ramai penjual dan pembeli di Tamu Gaya. Macam2 barang yg dijual spt perhiasan diri, rumah,pokok bunga,sayuran, anak ayam, arnab,gong pun ada jual dan lain2...tak larat nak senarai semua.... Seronok cuci mata lihat macam2 benda kat sini...anak2 pun suka dpt lihat macam2 binatang yg dijual.

Quote:
Kisah Pasar Gaya
Pada asalnya Jalan Gaya dikenali sebagai Jalan Bond. Jalan Gaya terletak di dalam Pusat Perniagaan Daerah Kota Kinabalu yang telah menjadi pusat perniagaan selama lebih seratus tahun. Kedai beratap nipah mungkin telah pupus akan tetapi di sini keluarga peniaga generasi lama masih menjalankan perniagaan mereka, mewariskan perniagaan mereka daripada ayah kepada anaknya.

Setiap pagi Ahad, laluan sepanjang Jalan Gaya akan ditutup kepada lalu lintas untuk memberi laluan kepada Tamu Jalan Gaya. Belilah apa sahaja barangan di bawah teduhnya pepohon dan payung besar, umpamanya sarung batik, buah-buahan dan bunga-bungaan, lukisan dan kraf, kasut, barangan antik dan cenderamata, kuih-muih, malah ada juga haiwan belaan dan herba!. Tempat ini menjadi lokasi terbaik untuk menyaksikan sendiri keratan lintang masyarakat tempatan apabila keseluruhan keluarga keluar berseronok mengisi hujung minggu mereka di sini.
Pesta Jalan Gaya diadakan pada setiap hari Ahad bermula dari pukul 6.30 pagi sehingga pukul 1.00 tengah hari.
Sumber; Sabah Tourism

Mari kita jamu mata dengan barang-barang yg dijual.......


Pintu gerbang di hadapan Tamu Gaya...


Pondok Kebudayaan ;tempat org berehat sambil tunggu taxi dan ada jualan hiasan... .


Suasana di Tamu Gaya


Macam2 barangan ada dijual...


Mesin pengisar kopi...kopi dijual terus kpd pelanggan selepas dikisar.....


Cantik mini garfu ni...pelbagai design dari kayu...


Gong pun ada jual..


Macam2 hiasan yg menarik....


Suka tengok pasangan anak patong pink ni...cute sangattttt......


Cantik pelbagai rama2 brooch dan magnet peti ais




Macam ayam betul kan......


Buah sebelah botol madu macam mangga tu sebenarnya seedless lemon....lain bentuknya dan besar berbanding lemon biasa ..


Pelbagai pokok kektus dijual di sini...




Macam2 brooch dan batu karang hiasan....


Pelbagai hiasan gelang,rantai,brooch dll dari mutiara dan kristal...


Lagi gelang mutiara dan rantai....semua nampak cantik....


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net