Mama's FotoPage

By: Mama sya

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 19-Oct-2008 22:08 Email | Share | Bookmark
MASIH CITER RAYA ; SYAWAL 14-17

bangunan HICOM
pintu masuk dewan
khemah jamuan
hero mama
khemah jamuan
tetamu yg beraya
Tuan Yg Dipertua
tetamu yg beraya
hidangan raya
Syamil&Syazrin
cikgu tgh atur pelajar utk bergambar
Syafiq dgn kawan2
Syafiq dgn kawan2
Syafiq dgn kawan2
 
 
Masih citer raya...... Beberapa hari lepas di sekolah anak-anak diadakan majlis hari raya dan hari guru. Setiap murid diminta membawa sedikit makanan/minuman.
Dok fikir nak sediakan apa utk anak bawa ke sek....teringat brownies sbb mudah buatnya ... budak-budakpun suka. Kali ni cuba brownies Diella...copy dari dapur Mak Lang. Selain brownies anak-anakpun ada bawa jugak sikit biskut raya.


Quote:

Brownies
Source : diella; copy dr Fp Mak Lang; tq Mak Lang...

Ingredients :
250gm butter - guna marjerin aja
1 1/2 cup of sugar
4 eggs
2 tsps of vanilla essence
1/2 tsp of baking powder
1 cup of plain flour
3/4 cup of cocoa powder
1/2 cup of chopped nuts- ganti cho chips

Method
1) Melt butter over slow fire, turn off the fire and add sugar. Mix with whisk.
2) Add in the eggs and vanilla, continue whisking.
3) Add in flour together with baking powder and cocoa and mix well.
4) Add in nuts ( you can also add in chocolate chips into the batter or sprinkle sliced almonds on top of the batter before baking )
5) Pour into a lined tray ( 12" x10") and bake in a preheated oven for 25 - 30 minutes at 180degrees celcius.


Syafiq dgn Rakan Sekelas KG1 Orange

Jamuan hari raya kelas Syafiq dgn semua kelas tadika diadakan pada hari Rabu lepas di dewan sekolah. Comel tengok kanak-kanak semuanya berbaju melayu dan kurung...
Syafiq pula dah sampai rumahpun tak nak tanggalkan baju raya....mahu terus pakai sampin dan songkok sbb katanya cantik dia pakai gini......sampai tertidur atas kerusi dgn baju Melayu lengkap....


Syafiq posing dgn kawan-kawan...


Gambar bersama dgn kawan-kawan dan guru kelas

Beraya Di HICOM

Syawal dah masuk minggu ketiga...kemeriahan hari raya masih terasa... Sejak hari Khamis hingga Sabtu semalam.....setiap hari ada jamuan hari raya yg kami sekeluarga hadiri. Ada yg kami pergi sebelah siang dan ada belah malam. Hari ni (Ahad) pun ada jemputan beraya.....makan-makan lagi..... Jadi dapur kat rumahpun kurang berasap minggu ni...tukang masak byk suka hati.....boleh cuti....

Ptg semalam jamuan raya diadakan oleh HICOM untuk semua rakyat M'sia di sini. HICOM sini terletak dkt rumah saja dlm 10 min driving....sebelah sek anak-anak.
Masa kami sampai tak berapa ramai sgt org sbb majlis dah bermula awal tapi juadah masih byk terhidang. Antara juadah raya ialah lemang,rendang daging,ayam goreng, bihun, lontong dan sayur lodeh,kuah kacang, mee rebus dan kuih-muih..semua sedap... .
Tak byk gambar-gambar yg sempat diambil sbb kami pergi kejap aja.


Abg Syamil dan Syazrin depan pintu masuk HICOM


Empat hero mama posing dlm dewan di HICOM....


Khemah jamuan di bahagian luar dewan....dlm dewan pun ada disediakan tempat mkn


Pesuruhjaya Tinggi Malaysia ke Brunei; Dato' Ku Jaafar Ku Shaari (baju oren)


Antara juadah raya yg disediakan....


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net