Mama's FotoPage

By: Mama sya

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 27-Jul-2009 02:13 Email | Share | Bookmark
Kisah Minggu Lepas...Happy belated birthday Abah & ke HICOM

 
 
 
 
Happy belated birthday Abah !

Besday Mr husben pada 22 Julai yg lepas......thn ni tak dpt buat kek dan masak2 special....jadi semuanya beli. Tak boleh buat surprisepun sbb pergi belipun dgn mr husben..... .....lepas check up baby Syakirah di klinik terus ke bakery. Kalau ke bakery suka ke Top Bake Bakery di Serusop....sbb byk pilihan roti dan kek...kek ada pelbagai jenis dan boleh terus beli,tak payah nak tempah....utk besday mr husben beli kek black forest. Dkt2 situ ada beberapa buah lagi bakery.




Selain kek beli jugak sate ayam....anak2 kalau sate ni mmg suka betul.... Sate ni mama tak rajin nak buat....bab cucuk sate tu yg malas....biasa beli saja.Lagipun gerai sate dkt dg rumah.


Syakirah&abg2 posing lepas potong kek...baby Syakirah pertama kali meraikan birthday abahnya...

1st month check up baby Syakirah

Ptg 22 Julai yg lepas juga ada temujanji utk checkup Syakirah. Sampai di klinik pukul 1.30 pm spt temujanji....dpt no 11...oklah tak ramai sgt masa tiba. Klinik dkt aje dgn rumah. Syakirah good girl tidur sepjg di klinik...sesekali menangis kejap terkejut bunyi budak2..pastu sambung balik tidur. Ramai pula yg dtg bawa baby lepas tu...baby yg baya Syakirah sebulanpun ramai. Sempat berborak dgn nenek yg bawa cucu utk check up...terkejut dia bila bagitau Syakirah baru sebulan umur.....dia cakap macam dah beberapa bulan....
Dlm pukul 2.15 baru dipanggil...nurse yg bertugas tu cam mama sbb dia pernah beberapa kali memeriksa kandungan masa mengandung sebelum ini. Teliti jugak nurse periksa seluruh badan baby...tengok telinga..perut..bawah leher dll......Alhamdullilah Syakirah tiada masalah.


Gambar baby Syakirah diambil selepas balik dr klinik dan bakery....balik rumah baru terjaga.Lama betul dia tidur......

berat dan tinggi terkini baby Syakirah
berat ; 4.91 kg
tinggi; 60.5 cm


Urusan Daftar Kelahiran Di HICOM

Pagi Jumaat minggu lepas ke HICOM utk urusan pendaftaran kelahiran baby Syakirah....HICOM ni dkt sekolah anak2...mmg setiap hari lalu. Sampai pukul 9 am....kami org pertama yg berurusan. Syakirah dibawa sama krn perlu ambil cop ibu jari kiri dan kanan.....alahai kecik cop jarinya....
Sekejap saja urusan sbb dah hubungi pegawai yg bertugas sebelum pergi. Utk urusan surat beranak dah dibuat terlebih dahulu di Imigresen Brunei selepas seminggu kelahiran Syakirah.
Beberapa hari lepas tu dptlah passport sementara warna coklat utk Syakirah dan dokumen pendaftaran. Dah dpt passport sementara...ke imigresen semula utk cop di passport.
Bila dah dpt passport sementara barulah boleh dibuat passport merah utk Syakirah. Jadi hari Jumaat yg baru lepas kami ke Limbang utk buat passport Syakirah.Jam 9.15 am kami tiba di pejabat Imigresen Limbang..... jam 11 pagi dah dpt passport Syakirah. Tak ambilpun gambar pekan Limbang sbb dah ada gambar Limbang sebelum ni...kalau nak tengok boleh klik Pekan Limbang.

Dah ada passport perlu ke imigresen Brunei semula utk urusan visa.....selepas tu barulah lengkap dokumentasi utk Syakirah.Remeh gak urusan dokumentasi...dgn borang2 dan dokumen yg diperlukan....kena ulang alik imigresen....nasib baik imigresen dkt saja. Maka barulah sah Syakirah tinggal di sini dan nak travelpun dah boleh....

.
Gambar Syazrin dgn Syakirah dpn HICOM. Gambar Syakirah tidur tu ambil selepas siap2kan dia nak ke HICOM....baru ambil gambar dah tidur pulak..... Ngantuk sungguh....maklumlah dia suka berjaga awal pagi......

***terimakasih buat semua yg mengunjungi Fp ni dan tinggalkan komen....bila ada kesempatan akan buat kunjungan balas...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net